We have already ceased our services since 30th September 2020. Sorry for the inconvenience caused. Please click here for the details

貿發局創業日 助新丁拓人脈

貿發局創業日 助新丁拓人脈

貿發局創業日 助新丁拓人脈

香港人口老化嚴重,醫療及保健的議題備受社會關注,「創業日」展覽有多間與醫療相關的初創企業參與,其中一間陪診公司「我陪你」,創辦人胡瑋彤本身是長期病患的照顧者,眼見港人工作忙碌,難以抽空陪家人覆診,啟發她創業。

陪診平台冀藉AI加快配對

該平台除了讓用戶透過手機App(應用程式)預約陪診員,更在陪診期間提供實時地點追蹤。服務完成後,為免長者忘記覆診的內容,陪診員會把醫生的說話詳細記錄在平台上,用戶可從報告中了解家人的病況。

目前「我陪你」正與不同的社福機構合作,一般用戶若要使用服務須7天前預約。胡瑋彤坦言,平台現在只靠人手及經驗為用戶選擇合適陪診員,冀日後收集更多數據,利用AI技術迅速配對。

(節錄)

http://startupbeat.hkej.com/?p=58877

To provide the best user experience, our website adopts user cookies, by continuing you accept our use of these cookies. Please refer to Privacy Policy and Terms of Service for details.